Support


Vid problem med eller frågor om Bredband och IP-telefoni ombedes ni kontakta nedanstående supportavdelningar snarast.


Vid skada på fiberkabeln eller utrustning kopplad till fibern så ansvarar fastighetsägaren själv för detta, då fastigheten (som är delägare i föreningen) äger fiberkabeln och utrustningen som finns innanför fastighetens tomtgränser.

Detta betyder att kostnader för att reparera skador och återställa funktionen faller på fastighetsägaren (eller deras försäkringsbolag).


Skulle fysiska skador uppstå så kontakta gärna styrelsen snarast, så kan vi bistå med kontakt till företag som sannolikt kan avhjälpa problemet/problemen.


Notera att föreningen INTE tar ekonomiskt ansvar för dessa skador.



Ownit:

OwnIT Kundservice Privat

Telefon:  08 - 525 07 300


Öppettider:

Måndag - Fredag       08:00 - 22:00

Lördag och Söndag   10:00 - 19:00


Kontakt:  http://www.ownit.se/privat/kundservice/kontakta-oss.aspx


Hemsida: www.ownit.se




Vid problem med eller frågor om TV-utbud kontakta:


Viktigt!!!!! Tänk på att det vi har är Kabel-TV via fiber och INTE IP- eller Bredbands-TV.


Telenor: 

Kundtjänst:

Telefon: 020 - 222 222

Från utlandet: +46 708 222 222


Nedan instruktion gäller för dem av våra medlemmar som endast har den vanliga analoga tjänsten och INTE har någon digitalbox!!!


När ni ombedes att ange ert personnummer så trycker ni bara på fyrkanten ett antal gånger tills systemet släpper igenom er.

(enligt Martin på Telenors kundservice för fastighetsägare och samfällighetsföreningar)

Därefter väljer ni att ange att ni ÄR kunder. När ni så får tala med någon på kundtjänst så bör det räcka med att ni anger er adress.

Om inte, så anger ni föreningens organisationsnummer 717915-0136 och ber dem leta på det. Där skall de också kunna se vilka adresser som är medlemmar.

Jag (Thomas) har 2018.02.20 pratat med Martin på Telenors kundservice för fastighetsägare och samfällighetsföreningar och diskuterat ovan dilemma samt givit dem förslag på hur de kan justera telefonsvararen så det fungerar för alla. Det skall undersökas hur man kan förbättra för dem som ringer in.


Skulle det fortfarande vara problem så ring direkt till Telenor kundservice för fastighetsägare och samfällighetsföreningar

på 0770-111 333 vardagar klockan 08.00-16.30, Lunchstängt 12.00-12.45 och ange då att den vanliga kundtjänsten inte kunnat hjälpa er.


Öppettider:

   Vardagar kl 9-18
   Helger kl 12-17

 

Kontakt: https://www.telenor.se/kundservice/kontakta-oss/#productcategoryid=2&categoryid=28&tagid=0



Hemsida: www.telenor.se




Vid problem med eller frågor om fakturor kontakta:


Bredablick Förvaltning AB:

Kontor Malmö/Lund:

Telefon: 040 - 600 96 00


Öppettider:

Växel:   08:30 - 16:30

Kontor: 08:00 - 17:00 (Lunchstängt 12:00-13:00)


Kontakt:  www.bredablickforvaltning.se/kontakt


Hemsida: www.bredablickforvaltning.se


Postadress:

Bredablick Förvaltning

Box 243

201 22 Malmö





Skulle det fortfarande finnas fel eller problem så ta kontakt med styrelsen, så ser vi om vi kan hjälpa till med att lösa problemet.